PL EN
A+ A A-
BIP
Zaloguj
Szukaj
Kontakt

Dolnośląscy przedsiębiorcy na PELENĖ 2025 – największych targach kosmetycznych w krajach bałtyckich

10–12 kwietnia 2025 roku Wilno stało się sercem branży kosmetycznej Europy Północno-Wschodniej w związku z organizacją targów PELENĖ 2025 – największego międzynarodowego wydarzenia kosmetycznego w krajach bałtyckich. Tegoroczna edycja zgromadziła setki wystawców z całego świata, prezentujących innowacyjne produkty, nowoczesne technologie gabinetowe oraz kosmetyki naturalne, odpowiadające na zmieniające się potrzeby współczesnych konsumentów.
W gronie wystawców znalazło się osiem firm z Dolnego Śląska, które zaprezentowały bogatą i różnorodną ofertę – od innowacyjnych suplementów, przez kosmetyki naturalne i profesjonalne preparaty gabinetowe, po zaawansowane technologicznie rozwiązania w dziedzinie aromaterapii i pielęgnacji skóry.
Udział w targach był możliwy dzięki projektowi „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw”, realizowanemu przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i współfinansowanemu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021–2027. Celem projektu jest kompleksowe wsparcie firm w ich ekspansji zagranicznej i promocja regionalnych innowacji.

W targach PELENĖ 2025 uczestniczyły następujące dolnośląskie firmy, które zaprezentowały swoje produkty i usługi w ramach regionalnego stoiska:

  • Bijou Hair Agata Matuszak
  • Bio-Plus Adam Maciejec
  • Oleowita Oil sp. z o.o.
  • Popławska Group Sp.j.
  • Przedsiębiorstwo AVICENNA-OIL Wiktor Podlaski w spadku
  • PUX sp. z o.o.
  • VACO Retail sp. z o.o.
  • Yvette Laboratory Sp. z o.o.

Targi były nie tylko okazją do prezentacji produktów i usług, ale również miejscem wymiany wiedzy oraz nawiązywania międzynarodowych kontaktów.
Pierwszego dnia dolnośląscy przedsiębiorcy uczestniczyli w spotkaniu networkingowym, którego inicjatorem był organizator targów. Wydarzenie  sprzyjało rozmowom z zagranicznymi partnerami i potencjalnymi dystrybutorami. Z inicjatywy UMWD na terenie targów przygotowano także specjalną przestrzeń networkingową, w której odbywała się promocja i degustacja regionalnych produktów z Dolnego Śląska. Przestrzeń ta zapewniła komfortowe warunki do prowadzenia rozmów biznesowych i prezentowania oferty firm w przyjaznej atmosferze.

Tego samego dnia odbyło się również spotkanie w Ambasadzie RP w Wilnie, w którym uczestniczyli: 

  • pan Grzegorz Poznański- Chargé d’affaires ad interim Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Litewskiej
  • pani Urszula Grebieniow, I Radca 
  • pani Katarzyna Dzierżyńska-Loch- Koordynator ds. dyplomacji publicznej i promocji

oraz kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Wilnie – pan Mark Zinkevic z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. 

Natomiast delegacja z Województwa Dolnośląskiego była reprezentowana przez:

  • pana Damiana Mrozka – Wiceprzewodniczącego Sejmiku Województwa Dolnośląskiego,
  • panią Magdalenę Juzyszyn – Dyrektor Wydziału Informacji o Funduszach Europejskich,
  • pana Wojciecha Wiejackiego – Kierownika Działu Współpracy Gospodarczej i Przedsiębiorczości,
  • panią Adriannę Machalicę- Kierownik Działu Nowych Mediów,
  • panią Natalię Olszowską - Główną Specjalistkę w Dziale Współpracy Gospodarczej i Przedsiębiorczości 

oraz przedstawicieli lokalnych mediów.

Spotkanie było doskonałą okazją do zaprezentowania potencjału regionu oraz omówienia perspektyw współpracy m.in.  gospodarczej i turystycznej.
Dodatkowo, drugiego dnia każdy z dolnośląskich przedsiębiorców biorących udział w targach odbył indywidualne spotkania z panem Markiem Zinkevicem. Spotkania te stanowiły doskonałą okazję do omówienia strategii wejścia na rynek litewski, poznania specyfiki tamtejszego sektora oraz uzyskania cennych wskazówek dotyczących ekspansji zagranicznej. Indywidualne konsultacje pozwoliły każdej firmie na dostosowanie swojej oferty do potrzeb międzynarodowych klientów i zaplanowanie dalszych działań eksportowych.
Udział w PELENĖ 2025 umożliwił dolnośląskim firmom bezpośredni dostęp do najnowszych trendów kosmetycznych, udział w licznych prezentacjach oraz wymianę doświadczeń z międzynarodowymi liderami branży. Wydarzenie bez wątpienia stało się inspiracją do dalszego rozwoju i otwarcia na nowe rynki.

W ramach programu Going Global 4.0 dolnośląscy przedsiębiorcy będą mieli możliwość udziału w kilkunastu wydarzeniach targowych na całym świecie. W tym roku będzie to możliwość zaprezentowania się podczas misji gospodarczych m.in. w Paryżu, Rydze i Bremie.